Telefonboost

top_nyheder_telefonboost

Lad os løfte din svarprocent med en rundringning

Når du har været omhyggelig med at udarbejde den perfekte spørgeramme, sætte op og sende ud til rette målgruppe, er det noget nedslående, hvis svarprocenten er for lav

Så står du der med en undersøgelse, der ikke er statistisk valid. Det er her, Telefonboost kommer til undsætning.

Telefonboost er til dig, der stiller store krav til en høj svarprocent i din spørgeskemaundersøgelse, vil have uddybende svar på din undersøgelse og få fat på en svært tilgængelig målgruppe. Hvis svarprocenten er for lav, eller hvis en bestemt målgruppe er underrepræsenteret i besvarelserne, iværksætter vi lynhurtigt en telefonkampagne, så du har resultaterne klar til den ønskede deadline.

Telefonboost er et nemt add-on til din undersøgelse. Den kan hive din svarprocent op med hele 30–50 procent og sikre uddybende svar, der styrker din undersøgelses kvalitet.

 

 

Med telefonboost får du:

  • Sikret en høj svarprocent
  • Fat på de svært tilgængelige målgrupper
  • Bred repræsentativitet i målgruppen
  • Uddybende svar på dine spørgsmål

Få en forsmag på TELEFONBOOST i vores introduktionsvideo.
eller download vores PDF om TELEFONBOOST

Billede

Få fuld valuta for din undersøgelse

Høj svarprocent

  • Telefonboost kan sætte skub i din svarprocent og gøre det nemt for dine respondenter at besvare din undersøgelse.

  • Vores interviewere ringer til dine respondenter og opfordrer dem til at besvare spørgeskemaet.

  • Og hvis de ikke har mulighed for at udfylde spørgeskemaet, interviewer vi dem, mens vi har dem i røret.

Bred repræsentativitet i målgruppen

  • Ved du allerede på forhånd, at din målgruppe er svær at få til tasterne på mobil eller computer, kan telefoninterview være en god metode til at vække dem.

  • Med telefonboost følger vi op hos de personer, du ønsker svar fra, så du sikrer bred repræsentativitet i din undersøgelse.

  • Vores interviewere ringer respondenterne op og minder dem om, at deres stemme er et vigtigt bidrag til at forbedre kundeoplevelser, medlemskaber, produkter eller andre værditilbud, som resultatet af undersøgelsen fører med sig.

Uddybende svar

  • Med et telefoninterview kan du grave et spadestik dybere i besvarelsen, og få baggrunden for, hvorfor din respondent har svaret, som hun har.

  • Indeholder din undersøgelse komplekse spørgsmål, som dine respondenter enten har misforstået eller undladt at besvare, tilbyder vi at interviewe dem over telefonen, så du opnår fyldestgørende svar af høj validitet.

Vi er klar. Er du?

Skal din undersøgelse også have et telefonboost?

  • Hvis du gerne vil høre mere om, hvordan SurveyXact kan hjælpe din virksomhed med at gennemføre en telefonkampagne, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 26 78 22.

  • Vi vil også gerne give dig et skræddersyet tilbud på, hvad et tilvalg af telefonboost koster for din virksomhed ud fra jeres specifikke ønsker og behov.

  • Klik her, og udfyld formularen, så kontakter vi dig inden for et par dage.

Priseksempel:

Telefonboost med under 500 respondenter

Hver respondent kontaktes af en interviewer fra SurveyXact op til tre gange.

Hvis respondenten ønsker at besvare undersøgelsen via intervieweren, gennemføres interviewet i telefonen. 

  • Opstart: 9.900 DKK
  • Pris per respondent: 55 DKK (<500)

Obs.: Prisen tager udgangspunkt i en typisk spørgeramme á cirka 30 blandede spørgsmål. Hvis I har en population med over 500 respondenter, udarbejder vi et individuelt tilbud til jer.

Det siger kunderne

Metodecentret fik fat på en svært tilgængelig målgruppe

I efteråret 2019 skulle Metodecentret undersøge effekten af et nyt tiltag på børnehandicapområdet. Forældre til børn med handicap fik udsendt et digitalt spørgeskema via e-Boks med det formål at belyse forældres oplevelse af det nye tiltag.

Resultat: Fordoblet svarprocent

Det digitale spørgeskema opnåede en svarprocent på 25 procent, hvorefter der blev iværksat en telefonkampagne over to uger. SurveyXact ringede ud og gennemgik spørgeskemaet med de forældre, som ikke havde besvaret det digitale spørgeskema. Det løftede svarprocenten til det dobbelte.

”Forældre til børn handicap kan være en svært tilgængelig målgruppe, fordi deres hverdag er udfordrende og uforudsigelig.  Med telefonopfølgningen lykkedes det at fordoble svarprocenten, hvilket øger sandsynligheden for, at resultaterne er repræsentative for undersøgelsens målgruppe”

Marie Høstrup, konsulent hos Metodecentret.

Vil du vide mere?

Hvis du gerne vil vide mere om artiklen eller videnindsamling i det hele taget, er du meget velkommen til at kontakte Chefkonsulent Steffen Borges direkte.

Steffen Borges

Chefkonsulent

+45 51 61 85 25

stef@ramboll.com