
Hvad er de relevante touchpoints?
7 målepunkter, som de fleste finder væsentlige i medarbejderrejsen omfatter klassiske HR-processer fra den allerførste tiltrækning til organisationen over ansættelse, til måling af engagement, performance, udvikling og slutter med, hvordan man tager afsked med sine medarbejdere. Elementer der erfaringsmæssigt har vist sig at have stor betydning for den enkelte, men som ikke altid har været tænkt sammen som en helhed og i sjældnere tilfælde blevet systematisk målt på.
Det bliver de i større grad nu, for nu er de betydende touchpoints i medarbejderrejsen. Og spiller derfor en afgørende rolle i organisationens evne til at tiltrække, fastholde og udvikle engagerede medarbejdere.
Entry og Exit – 2 relevante touchpoints
En god begyndelse og en god afslutning er vigtig i alle relationer. Den første sikrer et solidt fundament for en videre udvikling af relationen. Den anden at man skilles med forståelse og respekt, og at døren stadig er åben.
Men hvordan får man dem til at blive begivenheder, hændelser medarbejderen husker, der opbygger og udvikler engagementet. Autencitet, timing og det lille ekstra, der viser interesse og omsorg, er vigtige i denne sammenhæng. Lad Rambøll hjælpe dig med at bygge dette ind i dine målinger.
