Tre distributionsmetoder, der booster din svarprocent
Tre distributionsmetoder, der booster din svarprocent
For at lykkes med en god undersøgelse med repræsentative data, skal du have en høj svarprocent. Her fortæller vi om tre distributionsmetoder, der kan være med til at booste din svarprocent.
En høj svarprocent gør dig i stand til at tage informerede beslutninger og skabe forandringer med din spørgeskemaundersøgelse. Her får du tre distributionsmetoder, der kan give dig flere svar og bedre data.
Send på mail, og ryk på sms At sende en undersøgelse ud på e-mail og rykke på sms er en god måde at booste din svarprocent på. Måske har din respondent tjekket sin mailboks på et tidspunkt, hvor han/hun ikke havde tid til at besvare dit spørgeskema. Ved at rykke på sms får han/hun en reminder om, at der ligger et spørgeskema, som kan besvares.
Få jeres eget domæne I stedet for, at SurveyXact står som afsender af e-mailen og i adresselinjen i browseren, kan I vælge at få jeres eget domæne. Fx kan det være https://surveys.djoef.dk. Mange er bange for at klikke på links, de ikke kender af frygt for phishing. Beskeder og mails kan være falske og have til formål at fiske (phishing) fortrolige informationer om dig. Med jeres eget domæne højner I seriøsiteten omkring spørgeskemaet, fordi det skaber en øget transparens og sikkerhed omkring jer som afsendere.
Automatiser surveys Hvis I automatiserer jeres udsendelse, er I sikre på at ramme respondenten, når det er mest relevant. Når en kunde for eksempel registreres i et CRM-system, kan SurveyXact sende kunden en invitation til spørgeskemaundersøgelsen – helt automatisk. På den måde får I kundens input, mens hændelsen er helt frisk i hukommelsen.